تبلیغات
نینجوتسو - آیا از ضربه خوردن می ترسید ؟
 
نینجوتسو
                                                        
درباره وبلاگ

تماس با ما :


09189155623
مدیر وبلاگ : مرصاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

fear-of-hook

آیا از ضربه خوردن می ترسید ؟
اگر جواب شما منفی است یا غلو میکنید یا معنی شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته اید .
همه ما از ضربه خوردن و آسیب دیدن می ترسیم . در واقع این عکس العمل طبیعی بدن ماست .البته منظور از ترس آن جنبه منفی که معمولاً در ذهن داریم ، نیست.
شاید بتوان با کمی واقع بینی ترس را با قدرت عکس العمل مترادف دانست . یعنی بدن ما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدید آمیزبلافاصله مقداری انرژی آزاد میکند حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذکور میگردد (عکس العمل بدن - حالت مثبت) در غیر اینصورت این انرژی خود را به صورتهای مختلف مثل فریاد کشیدن آزاد میکند (ترس - حالت منفی) .

در هنگام کومیته شما باید برای بدن خود در مواجهه با اجرای یک تکنیک تهاجمی توسط حریف یک تعریف ارائه کنید . در غیر اینصورت انرژی که بدن شما در واکنش به اجرای ضربه حریف و قرار گرفتن در حالت خطرناک آزاد میکند با حالاتی چون دستپاچگی ، ترس و در نهایت خارج شدن کنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت .
جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی که ما باید به بدن ارائه کنیم ، همان تکنیکهای دفاعی هستند ، این کار را میتوان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد که در اینجا به یک نمونه ساده آن اشاره میکنیم :
از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه جودانزوکی خودش را البته با کنترل شدید به روی شما اجرا کنید و شما در عین حال که به او اعتماد دارید سعی کنید که پلک نزده و سر خود را به عقب نکشید و بار ها و بارها این عمل را تمرین کنید بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع همانند ناگاشی اوکه انجام دهید .
احتیاج نیست که دفاعی کامل انجام شود فقط برای منحرف کردن ضربه حریف یک اشاره کوچک نیز کافی است .
پس از تسلط کامل به روی آن ضربه ای نیز به عمل خود اضافه کنید ، بدین صورت که در هنگام اجرای تکنیک جودانزوکی از سوی حریف ، شما پلک نمیزنید ، سرتان را عقب نمی کشید و دفاع مناسب انجام میدهید و صربه ای مناسب ( مثل گیاکوزوکی )‌ انجام می دهید .
تمرینات مکرر با این روش بدن شما را به این تعریف دست پیدا میبکند که با مشاهده برخورد یک ضربه به سمت خود  انرژی آزاد شده که بدن شما در واکنش به این حالت انجام داده ، صرف اجرای یک تکنیک دفاعی کند .
البته این حالت به این سادگی که مطرح شد به دست نمی آید ، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مکرر و پشت کار دارد .

منبع : امیر نعمتی
مجله قهرمان





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 09:43 ق.ظ
I could not resist commenting. Exceptionally well written!
سه شنبه 3 بهمن 1396 11:56 ب.ظ
Hello my friend! I want to say that this post is awesome,
great written and come with almost all vital infos.
I'd like to see extra posts like this .
جمعه 17 آذر 1396 03:28 ب.ظ
Hi there, its fastidious article on the topic of media print, we all be aware of media is a enormous source of facts.
شنبه 18 شهریور 1396 05:53 ق.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand.
It seems too complicated and very broad for me.

I am looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!
شنبه 18 شهریور 1396 04:15 ق.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the
post. I'll certainly comeback.
دوشنبه 16 مرداد 1396 06:55 ق.ظ
Hi there just wanted to give you a quick heads up. The text
in your content seem to be running off the screen in Internet explorer.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with
browser compatibility but I figured I'd post to let you know.
The style and design look great though! Hope you get the issue fixed soon. Kudos
سه شنبه 22 فروردین 1396 03:27 ب.ظ
Saved as a favorite, I love your web site!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر